Jakie powinno być opakowanie dla branży mięsnej? Kluczowe cechy opakowań wyrobów mięsnych!

Co sprawia, że klienci patrząc na półkę lub ladę pełną bardzo podobnych wyrobów mięsnych wybierają ten, a nie inny produkt?

Poza jego ceną, to właśnie opakowanie sprawia, że ląduje on w koszyku. To opakowanie jest tym elementem, który gra pierwsze skrzypce i decyduje o finalnym sukcesie lub porażce rynkowej wyrobu mięsnego. Szczególnie w sytuacji, gdy konkuruje on z bardzo podobnymi produktami, trudnymi do rozróżnienia na pierwszy rzut oka, o podobnej cenie.

Może wydawać się, że w przypadku produktów mięsnych pole do manewru w zakresie opakowania jest raczej ograniczone. Nic bardziej mylnego! Także w tej branży opakowanie kreuje przestrzeń do zaprezentowania innowacji oraz nowoczesnego podejścia w sprzedaży tradycyjnych wyrobów.

Konsumenci wyrobów mięsnych oczekują pozytywnego doświadczenia w kontakcie z produktem, a jego opakowanie w tym procesie spełnia kluczową rolę. Mając to na uwadze, odpowiedzmy na pytanie:

Jakie cechy powinno mieć dobre opakowanie dla branży mięsnej?

Przede wszystkim, opakowanie powinno być atrakcyjne wizualnie.

Podstawowym zadaniem opakowania wyrobu mięsnego jest nadanie charakteru, a tym samym smaku produktu. Jest to niezbędne z punktu widzenia sprzedaży i marketingu. Odpowiednio dobrane opakowanie zwiększa walory estetyczne wyrobu i sprawia, że produkt podoba się konsumentom. Produkt, który wpada w oko, chętniej trafia do rąk ciekawych konsumentów.

Opakowanie musi być także komunikatywne.

Jeśli wyrób posiada jakieś szczególne cechy, podnoszące jego wartość w oczach jego potencjalnych konsumentów lub których poszukuje dana grupa docelowa, to opakowanie koniecznie musi te cechy komunikować. Wartości takie jak lokalne pochodzenie, wyjątkowa jakość, unikatowy smak, szczególne składniki czy tradycyjna procedura produkcji to cechy, które opakowanie powinno podkreślać i jasno komunikować.

Opakowanie powinno także być wygodne.

Wygodę opakowania rozumieć należy jako intuicyjność i łatwość w użyciu na każdym etapie cyklu życia produktu – w produkcji i procesie technologicznym, do którego powinno być dopasowane, w dostawie, w opakowaniu zbiorczym, w ladzie czy na półce, a wreszcie w domu konsumenta - w trakcie i po spożyciu produktu.

Opakowanie musi być także adekwatne.

Zadaniem opakowania jest nawiązać dialog z konsumentem. Powinno więc być dopasowane do myśli przewodniej marki i odpowiadać obranej strategii rozwoju danej linii produktowej. Jeśli produkujemy wyroby premium, to także opakowanie powinno być premium. Jeśli celujemy raczej w ekonomiczne rozwiązanie, to należy użyć takiego opakowania, które nie wprowadza konsumenta w błąd odnośnie charakteru produktu, a jednocześnie nie nadwyręża portfela producenta, przez co pozwala utrzymać niską cenę końcową wyrobu mięsnego.

Ponadto, opakowanie musi być funkcjonalne.

Opakowanie powinno również zabezpieczać produkt i pełnić określone funkcje w procesie produkcji wyrobu mięsnego. Używane jest przecież w celu formowania produktu, nadaje mu kształt i pożądany wygląd. Dlatego niezbędne jest, aby posiadało odpowiednie właściwości z punktu widzenia procesu technologicznego danego zakładu mięsnego.

Dobre opakowanie – jeden klucz do wielu drzwi

Potrzeby konsumentów są różne, a opakowanie to narzędzie, które producent mięsny powinien wykorzystać do ich spełnienia. Dobrze dobrane opakowanie zwiększa sprzedaż produktu, kreuje wizerunek marki producenta oraz wpływa na wzrost lojalności konsumentów wobec wyrobów danego zakładu.

Jest to także szczególna przestrzeń, w której warto pokazać swoją kreatywność i wyróżnić się czymś, czego nikt na rynku jeszcze nie oferuje. Warto eksperymentować i nie bać się bycia innym – w końcu tylko w ten sposób może na siebie zwrócić uwagę produkt tonący w ladzie pełnej identycznych wyrobów.

Jeśli zastanawiasz się, jak dobrać atrakcyjne, komunikatywne, wygodne, adekwatne i funkcjonalne opakowanie dla swoich wyrobów mięsnych – napisz do nas!

Artykuły Podobne

LinkedIn @GrupaNomax

LinkedIn

Blog Ekspercki Blog

pl

Newsletter

Aktualności. Nowości produktowe. Bieżące wydarzenia