Kluczowe trendy opakowań w branży mięsnej – targi IFFA 2019

Każdy działający w branży mięsnej zna targi IFFA. Odbywające się raz na trzy lata we Frankfurcie nad Menem w Niemczech, targi są miejscem spotkań całego sektora.

To także okazja do zaprezentowania i omówienia nowinek i trendów, które targi wyznaczają na najbliższy czas. Tegoroczna edycja IFFA odbędzie się od 4 do 9 maja 2019 roku, ale już dziś organizatorzy przedstawiają kluczowe trendy związane z technologią i opakowaniami dla branży mięsnej.

Oto trzy kluczowe trendy promowane przez ekosystem IFFA, które już dziś możesz wdrożyć w swoim zakładzie:

Mniej znaczy więcej – i chroni środowisko!

Specjaliści wierzą, że redukcja ilości materiałów użytych do produkcji opakowania oraz wykorzystywanie materiałów przeznaczonych do wielokrotnego użytku są celem, do którego branża powinna dążyć. Na ten trend odpowiada zaprezentowana niedawno torba na zakupy NetBag. NetBag wspiera trendy eko, ponieważ jest torbą wielokrotnego użytku i promuje kierunek zero waste.  To uniwersalna, pojemna i ekologiczna torba wykonana z naturalnych materiałów, dzięki której nie musisz wykorzystywać szkodliwego plastiku. Używając ekologicznej torby na zakupy NetBag, przyczyniasz się do redukcji zanieczyszczenia naszej Planety!

Smart-opakowania

Przedstawiciele branży podkreślają, że ważnym trendem w najbliższych latach będzie popularyzacja smart-opakowań. Chodzi o produkty wielofunkcyjne i aktywne, które wprowadzają nową jakość na rynku branży mięsnej, na przykład poprzez pokazywanie stanu świeżości produktu czy wskazywaniu, czy nie został przerwany ciąg chłodniczy produktu. W trend ten idealnie wpisuje się osłonka z przyprawami SpiceBar, czyli barierowa osłonka transferująca przyprawy na produkt. To autorskie i innowacyjne rozwiązanie, które zwiększa wytrzymałość mechaniczną osłonki, pozwala utrzymać czysty proces produkcji oraz zwiększa aromatyczność produktów. A co najważniejsze – znacznie przedłuża okres ich przydatności do spożycia!

Wyróżnienie marki producenta w punkcie sprzedaży

Kluczowi gracze na rynku zaznaczają, że kiedy w punkcie sprzedaży konkurują ze sobą produkty o tej samej jakości i właściwościach, lepsze opakowanie jest w stanie zaważyć o decyzji zakupowej klienta. Inwestycja w innowacyjne, wysokiej klasy opakowania umacnia obraz marki i – zgodnie z opinią ekspertów – szybko przynosi zyski firmom, które nie boją się postawić na branding.

Mając ten trend na uwadze, szczególnie warto wdrożyć siatkę z tasiemką BrandNet, która pozwala na wyróżnienie marki producenta w punkcie sprzedaży, przyciąga uwagę klientów i jasno komunikuje kluczowe cechy produktu w siatce BrandNet. Więcej na temat tego rozwiązania przeczytaj na stronie o siatce BrandNet.

Producenci, którym zależy na wyróżnieniu marki w punkcie sprzedaży, mogą także skorzystać z osłonek Viscoflex. To grupa osłonek tekstylnych, które występują w praktycznie nieograniczonej ilości form, kolorów i nadruków. Umożliwiają one nadanie wyrobowi mięsnemu dowolnego kształtu oraz dopasowanie wielu możliwych dodatków w postaci obszyć, przeszyć czy efektów materiałów. Co więcej, dzięki dostępności nowoczesnych technik druku, producenci mogą budować świadomość marki i wyróżniać produkt wykorzystując niepowtarzalne, indywidualne nadruki na poszczególnych partiach produktu.

Tego typu opakowanie już na pierwszy rzut oka zwraca na siebie uwagę i przyciąga ją do konkretnego produktu w punkcie sprzedaży, pełnym prawie identycznych wyrobów. Dzięki temu konsument chętniej dokonuje wyboru wędliny, którą jednocześnie zapamiętuje. Dzieje się tak, ponieważ takie produkty wyróżniają się na tle innych i zawierają spersonalizowany przekaz dotyczący wartości, które są ważne dla kupującego.

IFFA - Wiodące międzynarodowe targi przemysłu mięsnego

IFFA ponownie otwiera swoje drzwi już od 4 do 9 maja 2019 roku. Jako najważniejsza platforma innowacji w tym sektorze, IFFA po raz kolejny połączy wszystkie podmioty z branży mięsnej z całego świata. Dzięki wyraźnej koncentracji na tym sektorze, te wiodące na świecie targi branżowe są bezkonkurencyjne: wszystko obraca się wokół najcenniejszego produktu spożywczego – mięsa.

A Ty, wybierasz się na IFFĘ? Daj znać!

 

Tekst na podstawie artykułu – IFFA 2019: Meat trade show highlights packaging trends

Artykuły Podobne

LinkedIn @GrupaNomax

LinkedIn

Blog Ekspercki Blog

pl

Newsletter

Aktualności. Nowości produktowe. Bieżące wydarzenia