Produkty Nomax podkreślają markę producenta

Obecnie obserwujemy niemal wyścig w branży mięsnej, polegający na wprowadzaniu nowych linii produktowych, smakowych i funkcjonalnych. W jakim kierunku będzie podążała branża mięsna w Polsce? Na pytania portalu FirmyMięsne.pl odpowiada Marek Stępel - Dyrektor ds. Rozwoju Sprzedaży Grupy Nomax.

Remigiusz Zagraba: Firma Nomax to jeden z najbardziej znanych producentów i dostawców opakowań dla zakładów mięsnych w Polsce i za granicą. Państwa specjalizacją są siatki wędliniarskie Nomanet i osłonki tekstylne Viscoflex. Czy Państwa klientami są tylko duże firmy mięsne, czy współpracujecie także z małymi masarniami? Jeśli tak, to jaka oferta jest dla nich dedykowana?

Marek Stępel: To prawda – udało nam się wypracować rozpoznawalność nie tylko w Polsce, ale i w wielu miejscach na całym świecie. Staramy się tak przygotowywać ofertę siatek i osłonek, by była atrakcyjna nie tylko dla dużych zakładów, ale i dla rodzinnych wytwórni. To dla nas bardzo ważny segment. Dziś konsumenci coraz częściej wybierają produkty mniejszych, lokalnych zakładów mięsnych. Dla wielu mała produkcja jest synonimem naturalności, wytwarzania wyrobów bez sztucznych dodatków, bez chemii, w tradycyjny sposób. Ten zauważalny wzrost zainteresowania ofertą małych producentów sprawia, że coraz częściej zakłady te sięgają po siatki czy osłonki, dzięki którym mogą lepiej promować swoje wyroby i komunikować ich pochodzenie. Produkty takie jak siatka HangNet czy BrandNet albo osłonka Viscoflex Smoke pozwalają podkreślić markę producenta i wyróżnić wyrób w ladzie.

R.Z.: Obecnie obserwujemy niemal wyścig w branży mięsnej, polegający na wprowadzaniu nowych linii produktowych, smakowych i funkcjonalnych. W jakim kierunku będzie podążała branża mięsna w Polsce: tradycyjnym, produktów prozdrowotnych, a może smaki świata?

M.S.: Najnowsze trendy i badania pokazują, że klienci robią się coraz bardziej wymagający i oczekują szerokiego wachlarza dostępnych produktów, które cechują się wysoką jakością. Sami także od dłuższego czasu obserwujemy, że w oczach konsumentów stale rośnie znaczenie pochodzenia produktów. Wyroby polskie, tradycyjne czy regionalne są obecnie najpopularniejsze i ich udział w rynku zwiększa się. Ważne są także certyfikaty, potwierdzające wysoką jakość, sposób i miejsce produkcji wyrobu mięsnego. Dla konsumenta w sklepie taki certyfikat na opakowaniu to gwarancja jakości. Widoczny jest także wzrost popularności produktów drobiowych. Ponadto, coraz lepiej sprzedają się produkty w ciekawych, oryginalnych opakowaniach, które podkreślają ich specjalne, prozdrowotne walory.

R.Z.: Który z Państwa produktów okazał się z perspektywy czasu największym hitem na rynku, a jakie produkty obecnie mają największe powodzenie?

M.S.: Jeśli chodzi o segment siatek Nomanet, to hitem okazały się siatki w kolorze juta. Produkty w tych siatkach wyglądają bardzo tradycyjnie i naturalnie, dzięki czemu rodzą dobre skojarzenia wśród konsumentów. Z kolei producenci najbardziej cenią sobie siatki łatwozdejmowalne, które znacznie ułatwiają proces produkcji. One także okazały się hitem na rynku. Jeśli zaś chodzi o osłonki Viscoflex, to najpopularniejsze są te, na których można umieścić swój indywidualny nadruk. Nawiązuje to do trendu personalizacji produktów mięsnych. Ciekawe projekty osłonek, nawiązujące do tradycji, zdecydowanie sprzedają się najlepiej.

LinkedIn @GrupaNomax

LinkedIn

Blog Ekspercki Blog

pl

Newsletter

Aktualności. Nowości produktowe. Bieżące wydarzenia