Siatka BrandNet sprzedawcą polskich produktów

Już od dawna mówi się, że produkty polskie sprzedają się lepiej. Tezę tę potwierdzają liczne badania i raporty, jak choćby „Polacy na zakupach” Instytutu GfK.

Trendy te tylko przybierają na sile, także w kategorii mięsa i wędlin. Dla wielu z nas słowo „polskie” kojarzy się z jakością, tradycją, budzi przyjemne konotacje czy odwołuje się do miłych wspomnień. Często polskie produkty to po prostu te, które znamy od dziecka i lubimy. Polskie wędliny i wyroby mięsne wyrabiają swoją markę także za granicą, gdzie wciąż zyskują zainteresowanie rynku.

Jak dowodzi analiza portalu polskikoszyk.pl i badania firmy Open Research, przedstawienie konsumentom informacji o kraju pochodzenia produktów praktycznie gwarantuje, że informacja ta będzie brana pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowej. Polskie pochodzenie produktów spożywczych zachęca do jego kupna aż 60% Klientów. Patriotyzm zakupowy jest dziś powszechny, a więc oznaczenie polskiego pochodzenia wyrobu mięsnego nie tylko przyciąga wzrok, ale także zwiększa szanse sprzedaży. Duża część konsumentów poszukuje polskich produktów nie tylko ze względu na cenę, ale także z powodu ich szczególnej jakości lub po prostu z subiektywnej chęci wspierania polskich firm i producentów. Według badań cechy produktów spożywczych, które najbardziej kojarzą im się z polskimi produktami to dobra jakość (40 %), zdrowa żywność (27%) oraz dobry smak (17%).

Skoro wiemy, że to polskie produkty tak dobrze się sprzedają, to w jaki sposób producenci mięsa i wędlin mogą wykorzystać tą wiedzę o rosnącym trendzie popularności i dzięki temu zwiększyć sprzedaż?

Odpowiedzią na to pytanie może być odpowiednio zaprojektowane opakowanie wyrobu mięsnego, którym jest siatka z tasiemką BrandNet®.

Dlaczego BrandNet® to tak skuteczne narzędzie?

Po pierwsze dlatego, że zapewnia widoczność. Szynka w siatce z tasiemką zwraca na siebie uwagę i wyróżnia się na tle innych, nieoznakowanych wędlin

Po drugie dlatego, że zapewnia unikatowość. BrandNet® daje producentom niepowtarzalną możliwość spersonalizowania wyrobu mięsnego w siatce i pozwala na zaprezentowanie indywidualnego komunikatu.

Po trzecie dlatego, że zwiększa sprzedaż podkreślając atrybut polskiego pochodzenia produktu, który dziś przesądza o podjęciu decyzji zakupowych w wielu kategoriach, także mięsa i wędlin.

Nie odkryje Ameryki ten, kto powie, że obecnie konsumenci przywiązują większą niż kiedykolwiek wagę nie tylko do jakości i pochodzenia, ale także do estetyki produktów. Dotyczy to także sposobu ich pakowania. Atrakcyjne i wyróżniające się opakowanie pozytywnie wpływa na lojalność klientów i motywuje ich do podejmowania decyzji zakupowych. Na rosnące wymagania rynku odpowiada siatka BrandNet, dostarczając rozwiązanie technologiczne pozwalające nadawać wyrobom mięsnym nie tylko unikalny i atrakcyjny wygląd, ale także zachowując tradycyjny charakter wędliny wędzonej tak jak dawniej - w siatce. Producenci dysponują więc narzędziem będącym nie tylko niepowtarzalne rozwiązanie problemu słabej widoczności produktu w ladzie tradycyjnej, ale także dopasowanym do oczekiwań finalnych odbiorców mięsa i wędlin. Ponadto, jest to rozwiązane sprawdzone, funkcjonalne i łatwe w użyciu. Przede wszystkim jednak - siatka BrandNet® zapewnia rozpoznawalność polskiego pochodzenia wyrobu mięsnego przez klienta.

Jeden z najpopularniejszych marketerów na świecie, Gary Vaynerchuk, powiedział kiedyś: nie myśl o konkurencji, myśl o swoich klientach. To właśnie z tego podejścia rodzą się najlepsze strategie marketingowe. Okazuje się, że promocja polskości produktu to odpowiedź na pytanie „czego poszukuje Twój klient?” w kategorii mięsa i wędlin. Zadbaj więc o to, aby właściwie promować pochodzenie swoich wyrobów. Jeśli masz do dyspozycji tak potężną broń, to czemu z niej nie korzystasz?

Na podstawie analizy polskikoszyk.pl i badania firmy Open Research.

LinkedIn @GrupaNomax

LinkedIn

Blog Ekspercki Blog

pl

Newsletter

Aktualności. Nowości produktowe. Bieżące wydarzenia