Trendy marketingowe, które warto wykorzystać w branży mięsnej!

Budowanie świadomości marki i zaplanowana interakcja z konsumentami to kluczowe elementy prowadzenia każdego biznesu, także w branży mięsnej. Konsumenci oczekują wręcz spersonalizowanego doświadczenia związanego z daną marką, które wyróżni ją na tle konkurencji i da się pozytywnie zapamiętać.

Dokładna identyfikacja potrzeb konsumentów i zbudowanie na tej podstawie planu działań marketingowych to najlepsza droga do osiągnięcia celu biznesowego. Organizacje, które to rozumieją, a do tego nie boją się stosować nowych metod, mają największe szanse na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.

Czytając o trendach marketingowych, dowiadujemy się o rosnącej roli AI, chatbotach i wielu innych metodach, które zwykle ciężko jest przełożyć na realia branży mięsnej. Oczywiście, część marek może pozwolić sobie na eksperymenty z nieco bardziej „ekstrawaganckimi” metodami, ale większość zakładów mięsnych zazwyczaj mówi „to nie dla nas”. To właśnie z myślą o tej ostatniej grupie przygotowaliśmy krótkie zestawienie 5 najważniejszych trendów marketingowych, które każdy powinien znać i nie obawiać się wdrożyć.

Zapraszamy do lektury!

Mikroinfluencerzy

Rzeczownik “influencer” w ostatnim czasie odmieniany jest przez wszystkie przypadki, głównie w kontekście millenialsów i docierania zwłaszcza do tej grupy klientów. Czas pokazał, że to nie współpraca z wielkimi gwiazdami światowego formatu przynosi najlepsze efekty, ale raczej opieranie się na mikro-influencerach, którzy co prawda mają niskie zasięgi, ale za to nawiązują dużo bliższe relacje ze swoją grupą odbiorców i zaskarbili sobie ich szczere zaufanie. To ciągle niewykorzystany potencjał, który może szybko przełożyć się na wzrost sprzedaży.

Szukaj twórców, którzy na przykład uczą gotowania lub blogerów promujących wyroby polskie i zaproponuj im wykorzystywanie swoich produktów. Partnerstwo z nimi nie tylko oszczędzi kosztów, ale zwłaszcza przyczyni się do budowy marki Twojego zakładu mięsnego i zbliży go do finalnych odbiorców. Unikaj jednak twórców, którzy tylko odtwarzają scenariusze przygotowane przez producentów, a nie dzielą przy tym swojej pasji lub sami nie są przekonani do produktów, które maja zareklamować.

Klient – najlepszy ambasador marki

Nie jest tajemnicą, że w dzisiejszych czasach kluczowa staje się umiejętność nawiązywania kontaktów bezpośrednio z finalnymi konsumentami Twoich wyrobów. Włączanie ich do komunikacji marki, a wręcz uczynienie z nich ambasadorów marki to trend, który zdecydowanie warto wziąć pod lupę.

Pozwól konsumentom opowiadać o Twojej marce. Monitoruj media i wdawaj się z nimi w interakcje.  Dziel się z nimi informacjami o produktach i pytaj ich o zdanie. Zobaczysz, jak szybko pozytywnie wpłynie to na wizerunek marki Twojego zakładu.

Personalizacja

Dziś jedynie te produkty, które są dopasowane do osobistych preferencji klienta, jego potrzeb i cech, mogą osiągnąć pożądane efekty. Stawianie na ogólne i generyczne komunikaty, których grupą docelową są „wszyscy w Polsce” albo „kobiety i mężczyźni w przedziale 18-35” to raczej droga donikąd. Często działa to w drugą stronę, budując negatywny, nijaki czy niedopasowany wizerunek marki w oczach konsumenta.

Nie bój się wykorzystać nowych technologii w celu personalizacji komunikatu, ale zwłaszcza produktu. Zaoferuj klientowi to, czego oczekuje. Spraw, by poczuł się wyjątkowo, zaproponuj mu coś skrojonego na miarę, unikatowego i adresowanego wyłącznie dla niego lub na specjalną okazję.

Wykorzystaj możliwości dostosowania opakowań produktów mięsnych do realizacji tych celów. Sprawdź możliwości przeglądając naszą ofertę opakowań wędliniarskich.  

Najpierw relacje, potem sprzedaż

Wszechobecny pęd, szybkość i oczekiwanie rezultatów tu i teraz widoczne jest także w branży mięsnej. Każdy chce obserwować namacalne, biznesowe efekty swoich działań w tym kwartale, a nie w przyszłym roku. Niestety, dziś rynek tak już nie działa. Dziś klient chce, by producent wysłuchał jego potrzeb, a nie wcisnął coś „na szybko”.

Nastaw się na działania długodystansowe. Miej cierpliwość i śmiałość, by zbudować relację, która nie skończy się tylko na jednej sprzedaży. Zadbaj o to, by Twoje wyroby miały stałą, powtarzalną i wysoką jakość. Zadbaj także o rozpoznawalność i opakowaniu swojego produktu.  Klient, który ufa, rozumie i docenia to klient, którego każdy chciałby mieć. Takie podejście łatwo wyróżni Cię na tle konkurencji i wyrwie z wyścigu o klienta.

Transparentność – ponadczasowy trend

W natłoku platform, narzędzi, formatów i komunikatów szybko zapominamy, że komunikacja zawsze odbywa się na linii człowiek-człowiek. Marka to nie wyjątek – przecież to nic innego jak pewna grupa ludzi która za nią stoi i która stara się dotrzeć do innej grupy, jej klientów. Autentyczność i stawianie w komunikacji na wartości doceniane przez grupę docelową to dziś podstawa sukcesu każdej kampanii marketingowej.

Jakość od dawna lepsza jest niż ilość, ale dziś kluczem do pozyskiwania klientów okazuje się także szczerość, otwartość i transparentność. Nie zapominaj o tym i nie bój się na to stawiać!

Podsumowanie

Mówi się, że sytuacja na rynku i trendy marketingowe są bardziej dynamiczne, niż kiedykolwiek indziej. Świat pędzi dziś z oszałamiającą prędkością, to prawda. Właśnie dlatego, w celu realizacji nawet najbardziej ambitnych planów należy szukać złotego środka pomiędzy tym, co nowe, a tym, co sprawdzone.

Nie bój się ewolucji i szukaj nowych metod. Jednocześnie nie zatrać w tym pędzie kluczowych wartości, które są ważne dla Twoich klientów. Trochę rewolucji, trochę ewolucji – może to właśnie przepis na sukces? Najlepiej nie strzelaj na oślep i nie bój się po prostu zapytać klientów o to, co jest dla nich najważniejsze i czego oczekują. Dobrym pomysłem jest zorganizowanie warsztatów metodą Design Thinking, gdzie przy jednym stole wszystkie zainteresowane strony razem mają możliwość wypracować rozwiązanie, którego wszyscy szukają. Zobacz, jakie są korzyści z podejścia Design Thinking.

Artykuły Podobne

pl

Newsletter

Aktualności. Nowości produktowe. Bieżące wydarzenia