Zakłady Mięsne Szubryt z Chełmca to kolejny nasz klient, który wdrożył siatkę BrandNet®. „Smak góralskiej tradycji” zyskał wyjątkowe opakowanie, a tasiemka z nadrukiem „Producent wyrobów tradycyjnych” przykuwa wzrok niczym czerwone korale, które dziewczynę wyróżniają z tłumu.
Szubryt to ludzie otwarci na nowości, u których dużą rolę w planowaniu produkcji i sprzedaży odgrywa estetyka. Bliskie są im idee wzmocnienia marki, branding. „Nasze rozmowy rozpoczęły się w lipcu 2016 roku” - wspomina Mariusz Zawiślak, manager ds. klientów kluczowych. - „To właśnie wtedy Szubryt zainteresował się personalizowaniem produktów gotowych.”
Jak ważne jest budowanie świadomości marki, wie każdy specjalista ds. marketingu. Pierwszym krokiem utrwalania w umysłach konsumentów faktu istnienia konkretnej marki jest jej wyodrębnienie spośród innych, podobnych. Nasze dedykowane siatki to właśnie mają na celu.
Konrad Kołodziejczyk odpowiedzialny za marketing Z.M. Szubryt jest przekonany, że wdrożenie siatki BrandNet® stało się ważnym punktem rozwoju strategii marketingowej przedsiębiorstwa. „Zastanawiając się nad celowością i skutecznością siatek BrandNet, stawialiśmy sobie mnóstwo pytań.” - mówi. - „Po pierwsze: Cóż taka tasiemka przy siatce może zdziałać?” Niby odpowiedzi są oczywiste, tyle że różne dla różnych ludzi i z tą oczywistością wcale nie jest tak do końca „CLEAR” . Zapytałem jedną z osób odpowiedzialną w naszym w sklepie za zakupy –„ Co Pani sądzi o tej siateczce?”. Padła odpowiedź: „ Jak się ma sprzedać, to się sprzeda. Smak sam się obroni. Najważniejsza jest cena”. Przez krótką chwilę zacząłem wątpić w zmysł sprzedażowy doświadczonego sprzedawcy. Pomyślałem jednak, że takie podejście spowodowane jest brakiem innowacji na rynku wędlin i że właśnie to jest przyczyną raczej negatywnego nastawienia. Czas i rynek miał jak zwykle wszystko zweryfikować. Po czasie okazało się, że faktycznie bronią się produkty dobre jakościowo i w dobrej cenie, ale klient musi je dostrzec w ladzie. Musi wiedzieć, że produkt istnieje. Oczywiście, sprzedawca może i nawet powinien towar polecić. Tyle, że nie da się polecać wszystkiego naraz. I w tym BrandNet jest nieoceniony. Ewidentnie kieruje uwagę klienta na nasz towar i skupia jego myśli na treści zamieszczonej na taśmie. Dobrze dobrane hasło już na „dzień dobry” wyróżnia nasz produkt i kierunkuje skojarzenia odbiorcy w określonym kierunku.”
Od pierwszych rozmów na temat możliwości wdrożenia takiej innowacji do zapoczątkowania sprzedaży upłynął cały rok. W tym czasie Mariusz Zawiślak koordynował poszczególne etapy realizacji projektu. Jednak warto było czekać. Bo jak przekonuje Konrad Kołodziejczyk: „Siatka BrandNet® to już nie tylko siatka na wędlinę, to sieć zastawiona na klienta! Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie że ta siatka to taki nasz kolejny pracownik – ten, którego głównym zadaniem jest polecanie klientowi naszego towaru.”
LinkedIn @GrupaNomax
Blog Ekspercki Blog
Design Thinking w praktyce, czyli jak ugryźć tradycję we współczesnym zakładzie mięsnym?
Na dzisiejszym rynku produkcji wyrobów mięsnych funkcjonuje wiele sprawnie działających, dużych zakł...
Czytaj więcej