Firma Nomax Trading wiele lat temu podjęła ryzyko i zaangażowała się w rozwój produktu, który wówczas na rynku polskim był prawie nieznany. Dziś osłonki tekstylne stają się standardem w wybranych kategoriach wędlin.
Viscoflex®, o którym mowa, nasza firma z powodzeniem dostarcza zarówno na rynek krajowy jak i na rynki zagraniczne. Ze względu na rozmiar i zakres powiązanych z tym produktem inwestycji, śmiało możemy powiedzieć, że obecny rok będzie przełomowy dla całej Grupy Nomax.
- Nasze projekty inwestycyjne skoncentrowaliśmy w dwóch obszarach: zwiększenia potencjału produkcyjnego oraz rozszerzania możliwości marketingowych opakowań. Początek inwestycji dała nowa 70 metrowa linia technologiczna. Tak znaczące zwiększenie mocy produkcyjnych pozwala nam sprawnie realizować nawet bardzo duże zamówienia, a jednocześnie zyskaliśmy nowe możliwości rozwoju samego produktu – opowiada Piotr Dziubek, Prezes Zarządu firmy Novica, producenta osłonek Viscoflex® – Nowa linia została rozbudowana umożliwiając rozszerzenie asortymentu o niespotykane do tej pory rozwiązania. Cieszy nas również uruchomienie nowej inwestycji na drukarni, otwierającej możliwości realizacji wielokolorowych nadruków wysokiej jakości– dodaje.
Produkty z nadrukiem
Obecnie ponad 70% osłonek dostarczanych naszym Klientom posiada nadruk. Klienci widząc potencjał w tym rozwiązaniu chętnie wybierają coraz odważniejsze kreacje graficzne mające za zadanie podniesienie atrakcyjności ich wyrobów w punkcie sprzedaży, a same osłonki coraz częściej stają się elementem kampanii marketingowych.
- Angażujemy się w projekty kreacji produktów nie tylko w kraju, ale również za granicą. Ciekawym przykładem jest realizacja dla klienta z Azerbejdżanu. Rynki Azji Środkowej charakteryzują się bardzo wysokimi wymaganiami odnośnie bogatego wzornictwa i jaskrawości kolorów – komentuje Marek Stępel, Product Manager firmy Nomax Trading – Nasza propozycja nadruków imitujących naturalne żyłki
w połączeniu z ciekawą grafiką spotkała się z dużym zainteresowaniem lokalnego producenta.
Wzory imitujące naturalne kształty
Ponad 60% dostarczanych przez Nomax Trading osłonek Viscoflex znajduje zastosowanie w produktach takich jak salcesony i pasztetowe. Nasi klienci najczęściej wybierają wzory imitujące naturalne kształty żołądka czy jelita. Standardem na rynku stały się produkty typu „pasztet borowikowy” i „pasztet z kurkami”.
– Chcąc sprostać rosnącym oczekiwaniom naszych Klientów rozbudowaliśmy również dział marketingu, który w tej chwili jest w stanie zaoferować nie tylko atrakcyjne projekty graficzne osłonek, ale również wsparcie przy planowanych kampaniach marketingowych – mówi Maciej Mizgalski, Marketing Product Manager w firmie Nomax Trading – Dzięki doświadczeniu i indywidualnemu podejściu do każdego projektu dajemy naszym Klientom wymierne korzyści daleko wybiegające poza samo wyprodukowanie opakowania. Z naszymi Klientami pracujemy już na etapie wczesnej koncepcji opracowywanych produktów.
Indywidualny projekt nadruku
Przykładem takiego podejścia jest projekt, zrealizowany wspólnie z firmą Zakłady Mięsne Olewnik. Klient przedstawił ciekawy, wyróżniający się projekt nadruku na osłonkę dla utrzymanego w staropolskim stylu produktu „Pasztetowa z gęsiną”. Zakład przedstawił swoją koncepcję produktu i pomysł na grafikę, a nasz dział graficzny przełożył oczekiwania klienta w gotowy i dopracowany produkt, który dostępny jest w sieci sklepów Stara Wędzarnia.
Codziennie pracując nad wieloma projektami staramy się śledzić „życie produktu”, czyli to jak jest używany, co się z nim dzieje w sklepie, i jak się prezentuje w ladzie. Dzięki temu możemy proponować rozwiązania, które gwarantują właściwą ekspozycję nazwy własnej oraz marki producenta w ladzie tradycyjnej (w tym również produktów przygotowanych do plasterkowania w sklepie).
Widzimy duży potencjał w tej kategorii produktów i wierzymy, że dzięki prowadzonym inwestycjom będziemy mogli oferować naszym Klientom coraz ciekawsze rozwiązania – podsumowuje Marek Stępel.
LinkedIn @GrupaNomax
Blog Ekspercki Blog
Design Thinking w praktyce, czyli jak ugryźć tradycję we współczesnym zakładzie mięsnym?
Na dzisiejszym rynku produkcji wyrobów mięsnych funkcjonuje wiele sprawnie działających, dużych zakł...
Czytaj więcej