Obecność w social media w branży mięsnej? Dziś to już konieczność!

W dzisiejszych realiach rynkowych, znaczna część procesu zakupowego przeniosła się do Internetu. Klienci często wyszukują informacji na temat producenta i jego produktów zanim podejmą decyzję o zakupie. Nowoczesna, czytelna i funkcjonalna firmowa strona internetowa to podstawa, ale to dopiero pierwszy krok. Aby zbudować rozpoznawalność marki w Internecie, a przede wszystkim – by wykreować pozytywny wizerunek firmy, konieczna jest zaplanowana i świadoma obecność w mediach społecznościowych.

Kiedy konsument staje przed ladą, często sięga po wyroby tego producenta, którego zna i lubi. To właśnie dlatego warto jest świadomie kreować wizerunek przyjaznej firmy – a social media są do tego najlepszym narzędziem.

Często słychać głosy, które mówią: „moich klientów tam nie ma”. To nie prawda! Twoi klienci tam są i spędzają tam coraz więcej czasu - nawet ci z branży mięsnej. Są tam też Twoi konkurenci i ta obecność wychodzi im na dobre.

Jeśli jednak ciągle nie jesteś przekonany, to zachęcamy do dalszej lektury.

Najważniejsze korzyści z obecności w social media

Prowadzenie firmowego fanpage’a może być niezłą frajdą, ale przecież nikt nie robi tego dla zabawy. Z obecności marki w mediach społecznościowych płyną trzy główne korzyści:

  • Zwiększona rozpoznawalność brandu producenta i jego wyrobów.
  • Budowanie pozytywnego wizerunku firmy, którą da się lubić.
  • Employer branding – kreowanie wizerunku firmy jako dobrego pracodawcy.

Sprawny przepływ informacji między klientem a firmą sprawia, że dystans pomiędzy kupującym a sprzedawcą maleje. Wpływa to również na zwiększone zaufanie do producenta wyrobów, a jednocześnie nie kosztuje prawie nic. Media społecznościowe to także świetne źródło danych na temat klientów i ich potrzeb oraz okazja do bezpośredniej realizacji ich oczekiwań, w czasie rzeczywistym.

Które social media wybrać?

Social Media to nie tylko Facebook. Portali społecznościowych jest wiele, a każdy z nich ma inną specyfikę i gromadzi różnych odbiorców. Oto miejsca, w których Twoja marka powinna być obecna:

Facebook – to miejsce, gdzie powinny pojawiać się aktualności związane z życiem firmy. Jeśli jesteście obecni na jakiejś konferencji, wystawiacie się na targach, właśnie premierę ma wasz najnowszy produkt lub stworzyliście ciekawą kreację reklamową, to zdecydowanie powinniście pochwalić się tym na swojej tablicy.

Instagram – portal, gdzie do budowania wizerunku używamy jedynie zdjęć i obrazów. Apetyczne propozycje podania Twoich wyrobów, Twoje produkty na stole w domu klienta lub zdjęcie zadowolonych pracowników podczas przerwy kawowej sprawdzą się tu najlepiej.

Linkedin – to najbardziej profesjonalna przestrzeń, gdzie warto zamieszczać eksperckie artykuły i porady oraz uczestniczyć w dyskusjach grupowych. To także dobre miejsce na budowanie marki pracodawcy.

Strategia obecności marki w social media

Skoro już zdecydowałeś się na założenie portali w mediach społecznościowych, w następnej kolejności należy przygotować strategię obecności. Nie idź na żywioł, nawet jeśli doskonale czujesz się w tym środowisku.

Oto kilka dobrych rad na to, co najlepiej działa w social media:

  • Daj się poznać.
    Regularnie publikuj, co słychać w waszej firmie. Informuj o nowych produktach i nadaj określony charakter marce producenta.
  • Postaw na interakcje.
    Odpisuj na komentarze, udzielaj się w dyskusji (w dopasowanym tonie). To nie tylko zwiększa zaangażowanie, ale także zbliża klientów do firmy.
  • Zdradź nieco szczegółów zza kulis.

Największą popularnością cieszą się te fragmenty programów, w których pokazywane jest jak nagranie powstawało. Podobnie jest w social media. Pokaż, jak wygląda Twoje biuro lub hala produkcyjna. Klienci to lubią!

  • Nadaj biznesowi ludzką twarz.
    Posty, które pokazują ludzi, zyskują zwykle największą popularność. Nie bój się publikować zdjęć pracowników w ich naturalnym środowisku. Pamiętaj tylko poprosić ich wcześniej o zgodę.
  • Bądź ekspertem w swojej branży.

Publikuj artykuły i dziel się wiedzą. Bierz udział w rozmowach branżowych toczących się w grupach. Monitoruj social media na dane frazy (np. za pomocą SentiOne lub Brand24), dzięki czemu żadna rozmowa Cię nie ominie.

Obecność w social media wpływa na sprzedaż

Internet to w dzisiejszych czasach najsilniejsze medium, to na pewno się już nie zmieni. Media społecznościowe powinny być zatem nieodłącznym elementem promocji Twojej marki, o ile jeszcze nim nie są!

To nie prawda, że w branży mięsnej obecność w social media nie przekłada się na sprzedaż. Media społecznościowe sprzedają w sposób pośredni.

Dzięki wykreowaniu pozytywnego wizerunku zarówno marki producenta, jak i marki pracodawcy, firmy w branży mięsnej dużo zyskują na aktywnej obecności online. Mamy nadzieję, że jeśli dotychczas nie byłeś przekonany i wstrzymywałeś się od założenia profilów firmowych, to powyższy tekst pomógł Ci podjąć właściwą decyzję!

Artykuły Podobne

LinkedIn @GrupaNomax

LinkedIn

Blog Ekspercki Blog

pl

Newsletter

Aktualności. Nowości produktowe. Bieżące wydarzenia